atas

Wednesday 21 March 2012

:: me time ::

siang tadi, entah apa kena saya rasa sungguh emosi. emosi yang memuncak buat saya jadi seorang yang pendiam.bila teringat balik, sungguh rasa berdosa.sebab suami ajak berbual saya buat tak tahu.pms kah?

emosi memuncak bila lepas tido kan anak, saya mintak kunci kereta dan bagitau suami nak ke kedai.beli biskut. memang itu tujuan saya. saya suka makan biskut hup seng cicah kopi o. makanan rutin saya masa pantang.dah jadi tabiat pulak.sedap woh.

saya belum pernah drive kat kawasan sini sorang-sorang.tempat ini masih asing buat saya.being me,saya memang suka buat route plan.kalau nak ke mana-mana dan saya yang jadi driver memang saya akan buat route plan.nampak sangat selama ni drive kawasan yang familiar aje.

so,walaupun sudah familiar dengan kawasan ni sebab selalu jadi co-pilot of course,saya masih rasa ini daerah asing.jadi seperti biasa, digest dalam otak dulu jalan yang akan saya guna.haha.saya pernah drive sorang.tapi suami di depan membawa van.atau di sisi, di tempat penumpang.kali ni seorang diri.maklumla.bawa hati.

dah decide mana kedai nak pergi,dengan nekad saya drive membawa hati ke kedai.tiba-tiba terlajak pulak.panic panic.haha.tak la.sebab sepanjang jalan ada kedai, saya takde la gelabah mana.akhirnya saya pilih ke kawasan perumahan tasik biru sebab dulu pernah suami bawak jalan-jalan tengok rumah sambil berangan.saya perasan ada mini mart kat situ.jadi ke sana la saya.

sampai aje,tengok ada kedai mamak kat ujung bangunan.mini mart hujung bangunan sebelah kanan.kedai mamak sebelah kiri.terus otak kasik sign suruh minum dulu tenangkan hati.sebelum tu usha duit dalam purse.kekek.mujur cukup.plan nak shopping terbantut sebab bawak RM10 aja.biskut aje dah RM4.mahal betui.tapi takpe.tengah membawa hati yang lara khaaannnnn.

lepas membeli sebungkus biskut hup seng,saya pun ke kedai mamak.masuk dalam kedai, terus order air.dan makan.huk huk.emosi tetap membuatkan perut lapar.sambil minum tengok henpon.kot kot suami call suruh balik anak menangis ke kan.

sebenarnya, masa drive nak kedai saya diserang rasa bersalah. entah kenapa saya buat perangai macam ni.saya ada anak.saya seorang ibu.hati meruntun ingatkan anak.tak sampai 2minit drive hati dah menangis hiba teringatkan emir.lapar tak dia? menangis tak dia bila saya takde.he attached with me 24/7. tinggalkan dia time mandi/berak aje.solat pun saya letak dia kat tepi tau.ada sekali je saya tinggalkan dia kat mak masa kat langkawi aritu.saya keluar dengan abg shark pergi Tabung Haji buat akaun untuk emir.oh ye.nak panggil suami abg shark sebab nampak misteri dan ganas.sebab suami saya memang misteri pon.

misteri.tapi saya sayang.eceh.

hiba-hiba pun, abis jugak sepinggan mee dan air.sambil menikmati air dan makanan, saya bawak diri saya jauh terbang melayang.membayangkan yang indah dalam kehidupan.mind you, hidup tak selalunya indah kan.marriage life pun begitu.tapi bila terjadinya emosi begini, saya harus fikir yang indah indah tentang abg shark..tentang kami...tentang emir.

kalau dia tak sayang, takkan la dia nak kawen dengan saya. 

kalau dia tak sayang, mesti dia biar aje saya masa nak beranak hari tu.tunggu hospital call saya dah selamat beranak, dia datang.boleh aje macam tu.tapi tak.dia tunggu.dah la tu, tak makan pulak tu.tumpang worried tengok bini sakit.

kalau dia tak sayang, mesti dah lama dia biarkan saya. ini tak. cakap apa nak makan.dia carikan.asalkan tak membahaya saya dan anak.saya kan brestfeed emir.jadi makanan saya dipantau abg shark.

kenapa la saya ni. kenapa la saya macam ni. terus insaf dan tenang hati.cepat-cepat bayar duit dan drive balik.
tapi suasana masih suram antara saya dan abg shark bila saya balik.maklumla.suami saya masih konpius kenapa saya diam tanpa sebab.saya lagi la konpius.apsal la aku nak marah tak pasal-pasal ni.

sebab dalam mood nak berbaik, emir dijadikan modal untuk borak.haha

lepas abg shark pegi keje, saya antar sms. luahan rasa. yep, pada saya, saya kena luahkan segala rasa. supaya abg shark tahu apa yang tak kena.dah biasa.sebelum kapel pun saya macam ni.kira daripada zaman berkawan.kalau rasa tak puas hati saya luahkan.nanti abg shark clearkan mana yang saya salah paham.

tak pun, kalau ada yang tak kena dia betulkan.

abg shark, engkaulah pomen hatiku.

erk.memang tak baik kan cerita hal macam ni.tapi ni satu memori buat saya.saya berazam taknak buat perangai tak senonoh macam ni dah.

takpe,esok pagi saya salam dan cium tangan abg shark.sejak kawen, tak kira masa saya rasa bersalah je terus saya cium tangan suami.sebelum suami pegi keje pun.atau sebelum tido.tapi sejak berkampung kat hall ni idak le saya cium tangan dia sebelum tido.tak sempat.tau tau dah pagi.

tak emir.mama tak salahkan emir.hiks.

okla.mood dah ok lepas saya sms abg shark.dan dia reply ajak keluar shopping beli periuk nasik.mudahkan mood pempuan ok.sebut aje shopping terus ceria.

walaupun beli periuk nasik aje pun.




2 comments:

UMMI YL said...

merajuk rajuk ni biasa bro..hihi

it is so true marriage life ni ada pasang surutnya..kena sabar dan tolak ansur..banyak bincang2

suami2 ni memang misteri..bak kata men for mar and women from venus kadang2 sukar nak faham apa di hati masing2...

tapi bila saat2 bermasalah bila kenang2 apa kebaikkan dia pasti kita yakin dia sayang..huhu

semoga ang lebih ceria..ada anak ni kalautla sikit..penat..huhu..:)

saidatulbadru said...

hehe

tq zakiah.

betul kata hang tu.

haha..memang kehidupan aku bertukar lepas dapat anak.takdan nak menyegak dah la ni.kakaka.padahai dulu pun x penah segak